Gaziantep’te Dolandım

Merhaba! Şimdi hemen ufak tefek bir şeyler yazayım, sonra da konumuza geçelim. Şu an evimdeyim ve gezme tozma işi kısa süreliğine bitti ben de fırsat buldukça bu sene yaptığım ufak seyahatleri not alıp sizin okumanız için sunuyorum. Hemen beklemeden başlayalım.

Biliyorsunuz ki eğer önceki yazılarımı okuduysanız Gaziantep’e gelmeden önce Şanlıurfa’yı ufak tefek gezdim ve bunu da sizinle paylaştım. Gaziantep’te de az gezdim çünkü gerçekten de ciddi sıcak bir hava var hem Gaziantep hem de Şanlıurfa’da. Benim için güzel bir tecrübe oldu. Sonuçta kendim tecrübe etmeyi çok seviyorum. Bunu daha önce yazmıştım. Tecrübe ettim ve gördüm ki buralara yaz aylarında gelinmesinin epey yanlış olduğu…

Sabah saatlerinden Şanlıurfa’dan yola çıktım. Yine otostopla tabii ki bunu uzun uzadıya yazmaya gerek yok zaten mesafesi kısa olan iki şehir. Gaziantep’e Cengiz diye bir abi getirdi. Daha doğrusu en uzun yolu o getirdi desem daha doğru olur sanırım :D.  Öğlen saatlerinde doğru Gaziantep’e varabildim. Hemen konaklayacağım yere geçtim, çantamı bıraktım ve beraber gezeceğimiz arkadaşı bulup cuma namazı için Gaziantep Üniversitesi’ne geçtik. Cumayı kıldık ve ilk önce Gaziantep Üniversitesi’nde arkadaşım makine mühendisliği okuduğu için atölyeleri güzelce bir gezdik, tabii ki açık olanları. Oradan çıkıp Zeugma Müzesi’ne gitmek üzere yola çıktık. Şehirden biraz uzak bir müze. Önemli bir bilgi vereyim hemen size: “Eğer okumayı ve tarihi yerleri sevmiyorsanız, her müze size uygun olmayabilir.”

Zeugma’yı güzelce gezdik. Çok ilginç bir yer var orada, o da Çingene Kızı. O odaya girip gezmenizi öneririm. Müzeden çıkıp şehir merkezine geldik. Kurtuluş Savaşı’ndan kalma mermi izlerinin olduğu tarihi ve güzel bir camii var orada namaz kıldık. Daha sonra merkezdeki diğer müzeleri gezmek üzere yola koyulduk. Mesela benim için diğer bir güzel tecrübe de hayatımda ilk kez bir oyuncak müzesine girmek oldu Gaziantep’te. Şehir güzel ve sakin bir yer. Ama dediğim gibi yazın giderseniz aşırı derecede sıcak olduğunu göreceksiniz. Çok gelişmiş bir yer olduğunu da söyleyebilirim size. Ama çok detaylı yazamıyorum çünkü aşırı derecede fazla gezmedim bahsettiğim gibi.

Müzeleri de turladıktan sonra yavaş yavaş gün bitiyordu zaten. Baktık ettik başka acaba nereyi gezebiliriz şehir merkezinde diye çarşıyı gezelim dedik ve başladık yürümeye. Bunu da bahsetmezsem olmaz :D. Bir ara bi kaybolduk sonra zar zor bulabildik. Komik bir maceraydı. Çok ama çok güzel bir çarşı var Gaziantep’te. Hayatımda ilk kez kızgın demir dövüldüğünü Gaziantep’te gördüm. Adamlar kıpkırmızı olan demiri döve döve kebap dizilmelik şiş haline getiriyorlar helal olsun dedim. Bu dediğim yerlerden de epey var. Normal çarşı şeklinde yer var işte ama adam içeride demir dövüyor. Güzel, enteresan ve etkileyici yer. Bir dahaki sefere gittiğim zaman çoooookkk daha detaylı gezip hatta demir dövmek için izin bile isteyeceğim, tabii verirlerse.

O çarşı sanırım Bakırcılar Çarşısı’ydı. Diğer bir ilgimi çeken yer ise çok ince işçilik ile çok güzel bakırdan kap ve çanak tarzı şeylerin yapılmasıydı. Yaşlısından gencine herkes oturmuş mesela iskemlede hop başlıyor bakırı işlemeye. Çok beğendim. Çok da güzel ve ince işçilikleri var. Gönül isterdi ki daha çok zamanım olsun ve hava da daha serin olsun da eniyle boyuyla Gaziantep’i gezeyim. Ama tekrar tekrar bahsettiğim gibi Güneydoğu’nun böylesine bir yer olduğunu hiçbir zaman düşünmemiştim. Ah önyargılar vah önyargılar…

Maalesef ki Gaziantep ile size çok fazla paylaşım yapamıyorum. Ama söz veriyorum ki ben oraya bir daha gideceğim ve en ince noktasında kadar gezeceğim. Çok duyduk Antep Hamamları diye bir şeyi, deneyip bakacağız bir dahaki gidişimizde bakalım. Tostçu Erol’u da merak etmiyor değilim. Gaziantep ile ilgili bir video da paylaşmak istiyorum. Umarım kızmazsınız bu kadar kısa bir yazı olduğu için. Sizlere okuduğunuz için çok teşekkür ediyorum. Beni takip etmenizi ümit ediyor ve sizleri Allah’a emanet ediyorum…