Düzce – Samsun Otostop

  Merhaba! Uzun zaman oldu yazamıyorum. Bulduğum her fırsatta da bilgisayarın karşısına geçip yazmaya çalışıyorum. Bu yazımda sadece otostop macerasından bahsedeceğim ve çok uzun soluklu bir yazı olmayacak. Başlıkta da dediğim gibi bu yazımda Düzce’den Samsun’a otostopla nasıl gittiğimi anlattım ve sadece otostoptan bahsettim. Güzel ve zevkli bir maceraydı, sonuçta gezmek neresi eğlencesiz olabilir ki?

  Gidişimin üzerinden bir haftadan fazla zaman geçmiş ama yoğunluktan ötürü yeni yazabiliyorum işte. Perşembe günü çıktım yola. Yaz okulundayım zaten bu sebepten dolayı da dersi ekmek istemedim ve dersim bittiği zaman yola çıktım. Saat 16.30 sularıydı yola çıktığım zaman. Direkt otostopla merkeze indim hemen. Okuldan da otostopla gittim. Geçen Şanlıurfa’ya giderken belediye otobüsü ile gitmiştim bir daha asla. Hemen okuldan çıktım ve tek otostop ile merkeze geldim. Sonra devam edip otogar gişelerine gidebilmek için de bir otostop çektim ve Beyköy’e giden bir abimiz aldı beni ve gişelere kadar bıraktı. Her şey rast gidiyordu taaa ki gişelerin oraya çıktım ama trafik tahmin ettiğim kadar yoğun değildi. İstanbul yönü kadar yoğun değildi diyeyim daha doğru olur.

  Ben Karadenizli olduğum için sürekli olarak kullanıyoruz o yolu. Yılda bir ya da iki kez. Son zamanlarda çok fazla kullandım o yolu. İstanbul’dan yola çıkıp hatta Edirne’den çıkıp Samsun, Giresun ve Erzincan, Erzurum gibi yerlere gidebilmek için tem otoyolundan Bolu ilini geçtikten sonra Gerede gişelerinden ayrılıp artık ücretsiz yoldan yola devam etmek gerekiyor. Videoda da her şeyi detaylı bir şekilde anlattım zaten. Ülkemizde iki otoban var. Bizim kullandığımız yani Karadeniz ve Doğu Anadolu tarafına giderken kullandığımız yol Avrupa Otoyolu olarak geçer ve ücretlidir. Minik bir bilgilendirme de yapalım.

  Ne diyordum Edirne’den çıktın yola Karadeniz’e doğru gideceksen eğer Gerede gişelerinden ayrılıp yola devam ediyorsun. Merzifon’a kadar zaten tek bir yol var. 310 kilometre civarı o yolu takip ediyoruz ve yol ayrımına geliyoruz. Eğer Karadeniz’e devam edecekseniz Merzifon’dan sonra Havza yani Samsun yönüne doğru dönüyorsunuz. Eğer ki Doğu bölgesine gitmek istiyorsanız bu sefer Amasya istikametini takip etmeniz gerekiyor. Zaten devir teknoloji devri olduğu için navigasyon her şeye yardımcı oluyor. Evet şimdi ben neler yaşadım ona bakalım.

  Dediğim gibi gişelere çıktım on dakika falan bekledim herhalde sonra bir abimiz geldi aldı beni adı da Bektaş. Düzce’den alıp beni Gerede’ye kadar bıraktı sağ olsun güzel ve hoş bir sohbet oldu. Okursa belki buradan kendisine de beni götürdüğü için teşekkür ediyorum. Gerede de indim ve Samsun yazısını açtım. Ya arabalar geçiyor ediyor ama alan falan yok. Dedim ben başlayayım yürümeye bari çünkü namazı da kılmamıştım bu sebepten dolayı yürüdüm. Yürürken bir araba yanaştı. Plakaya bir baktım 27. Ne alaka falan söylendim kendi kendime, fazla da düşünmeden bindim arabaya. Bu zamana kadar çok otostop çektim ama bu kadar da telefonla konuşan gördüğüm ilk insandı sanırım. Tavukçu Kemal abi. Evet dediğim gibi gerçekten de işi gereği o kadar çok telefonla konuşuyor ki yani bir çağrı bitmeden diğeri geliyor o gelirken diğeri falan. Artık o kadar samimi olduk ki hem sigara da içiyor, içmesi lazımmış öyle dedi yani bana ben de saygı duydum ve bir zamandan sonra sigarasını ben çıkartıp yakmaya bile başladım. Samimi olmuştuk ve eğlenceli geliyordu. Benden önce de otostopa birilerini almış onlardan falan konuştuk, epey bir sohbet ettik anlayacağınız. Nereye gideceğini de sordum kendisi Amasya’ya kadar gidiyormuş. Beni de Merzifon otogarına kadar bıraktı. Normal şartlarda 4 hatta 5 saatten de az sürmeyecek olan yol Kemal abinin dikkatli ve hızlı şoförlüğü sayesinde 3 saat gibi bir zaman içerisinde bitirebildik. Daha önceden de böyle hızlı yolculuklar olmuştu bu ilk değildi zaten. Güzel yolculuğumuz Kemal abi ile Merzifon’da ayrıldı ve ben ondan sonra yola devam ettim. Baktım saat geç olmuş, hemen terminale gittim ve namazı kıldım. Kılmadan önce de yazıhanelere teker teker sordum acaba Samsun’a bilet var mı diye ama kimsede de yokmuş. Allah’tan son bir firma kaldı ve ona sordum. He otostopla devam edemez miydim elbette ederdim ama hem gece oldu hem de bilet ucuz gidilecek yola göre dedim ben de gece uğraşma eve az daha erken git atladım otobüse açtım filmimi izleye izleye gittim.

  Bindiğim araba Bafra arabasıydı. Bu sebepten dolayı da Atakum tarafına geçecekti ben de yol üzerinde kaptanla beraber indim. Çünkü servis yokmuş otogardan kaldırmışlar, benim de arabanın Bafra’ya gitmesi çok işime yaradı. Güzel oldu. Videoda bundan bahsettiğimi hatırlamıyorum tam bahsetmesem de şimdi bahsettim. Otobüsten indim ve teyzeme doğru ağır ağır yürüdüm.

  Bu yazımda gezme tozma yok, sadece otostop var dediğim gibi. Ama güzel anıların da olduğu bir otostop oldu. Zaten otostop çekme amacım her zaman böyle güzel anılar ve güzel insanlarla tanışmak olduğundan dolayı yapıyorum bunu. Bugün de size otostop ile Düzce’den Samsun’a gitme olayımdan bahsettim. Bir dahaki otostop anılarında görüşmek üzere diyorum, okuduğunuz için teşekkür ediyor ve sizleri Allah’a emanet ediyorum…

 

 

  


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir